Met diverse opdrachtgevers heb ik een “remote consulting” contract. Meestal komt “remote support” voort uit een voltooid SAP implementatie-project. Het is echter ook mogelijk om direct een remote support relatie te starten. De eerste support activiteiten zullen dan “on site” worden uitgevoerd om de belangrijkste eindgebruikers, de IT-procedures en de SAP FICO systeem opzet te leren kennen.
Als een probleem te ingewikkeld blijkt om over de telefoon te bespreken, wordt een “on site” vegadering georganiseerd om tot een duidelijke probleemdefinitie te komen. Zodra het probleem duidelijk is, geef ik een planning van de benodigde tijd om tot een oplossing te komen. De implementatie van de oplossing kan dan worden uitgevoerd als “remote consulting”. De verbinding met het systeem kan worden gemaakt via mijn eigen computerapparatuur, of via een door de klant ter beschikking gestelde draagbare PC.
Aangezien ik ondersteuning geef voor SAP-systemen die ik zelf heb geimplementeerd of die ik na verloop van tijd grondig heb leren kennen, is de support zeer efficiënt (dus concurrerend). Ook eventuele follow-up projecten kunnen efficiënt worden uitgevoerd. Bijvoorbeeld release wissels, implementatie van wetswijzigingen of organisatorische veranderingen.
Voor relatief stabiele, middelgrote SAP-systemen, heeft deze aanpak geleid tot een concurrerend SAP FICO-support aanbod, met tevreden eindgebruikers.
Interesse? Neem aub contact op via dit formulier, en ik zal u enkele referenties toesturen.
|